Alla inlägg under oktober 2013

Av Lotta - 7 oktober 2013 07:35

Nej, inte här :-)
Har varit uppe sen tjugo över sex, fixat djuren, gett kidsen frukost och gått promenad med hundarna.
Nu ska vi ge oss iväg, skola, dagis, skola och jobbet i den ordningen.

Ha det gott alla
Kram

Av Lotta - 6 oktober 2013 21:12

.....eller nästan, äldsta tonåringen och hennes pojkvän är inte hemma, men i övrigt är alla på plats :-)
Hur det än är gillar jag kaoset som blir när alla är hemma, det ger lite liv åt huset och det känns bra att jag kan se och känna alla. Jag har alltid gillat det, mer nu än förr. Det har sina förklaringar, och ibland går den önskan till överdrift så jag får hejda mig....

Ikväll kom bästa Ian hem på mat, fullt runt bordet:-), god mat och trevligt umgänge!

Nu är det natter, sov gott alla!

Av Lotta - 6 oktober 2013 14:08

Han åt så stolen fastnade vid bordet, och nu måste han hålla i sin mage!

Om en stund ska jag packa in killarna i bilen, och åka hemåt. Ska bli skönt att komma hem och ta eftermiddag:-)

Av Lotta - 6 oktober 2013 11:04

Sova till kvart i tio, det är gott det:-)
Ta en tur med hundarna, förbi hästhagen är också gott.
Frukost med tända ljus, kramas lite:-)
Sen in i bilen och ratta mot Knivsta, idag kommer kidsen hem igen:-)

Ha en bra söndag nu!
Kram

Av Lotta - 5 oktober 2013 23:00

Nu ska vi sova, har badat, ätit gott och tagit det lugnt. Keep going! Nu blir det sängläge och medvetslöshet en hel natt!

Sov gott, och KRAM

Av Lotta - 5 oktober 2013 13:46

Hämtade Ipren idag ju, det gick super att lasta, köra var heller inga problem. Stannade på jobbet för att hämta kapen och lite pallar:

Ingen reaktion! Han stod bara och kollade på oss när jag packade in :-)

När vi kom hem klev han av, såg sig omkring och gick lugnt in i stallet. Enda tecknet på oro var att han darrade lite i ena bak. Jag får tänka på det, han visar inte oro även om han borde....



Nu maaaaaaat!!

Av Lotta - 5 oktober 2013 07:15

Min lilla plutthäst kommer gem, Ipren den blyge:-)
Han har stått utanför Kumla/Örebro ett tag men idag kommer han hem eftersom hans flickvän ska flytta.

Mina underbara grannar öppnar åter grinden till hagen och släpper in plutten, de är fantastiska som låter mig ha dem där, det är ju många ändå liksom :-)


Jag har sovit i stort sett nonstop sedan igår kväll.... Det är några timmar det, ovant men skönt!


Nu dra sig en stund till innan mannen ska få lite frukost. Han kastade sig upp för en stund sen, det är formel1 på tv:)

Ta hand om varandra
Kram

Av Lotta - 4 oktober 2013 21:57

Vi har slappat hela dagen, jätteskönt!
På kvällen nu har vi satt bakgrund på ett av terrarierna på jobbet, hämtat Alioth, sen åkte vi hem och nu slappar vi igen :-)

Fixade lite i reptilrummet med:

Nu ska hundarna få sin kvällspromenad, sen blir det väl sängen :-)

Godnatt!
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards