Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Lotta - 11 januari 2013 12:45

Eller egentligen inte alls, men hon ser elak ut på bilden.
Hon är en fin hund, och väldigt snäll, tyvärr mår hon inte bra alls. Hon har visat tecken på att ha ont i bakkärran och igår haltade hon fram efter en halvtimmes promenad. Ett par gånger har hon nafsat efter Alioth och en gång efter mig, extremt stressad och vill bara ligga i sin koja...
Hon klarar nästan inga input längre och när det kommer folk hem är hon fram och hälsar och sen snabbt in i kojan igen.
Hon skyddar sig mot omvärlden helt enkelt.

Vore hon en unghund skulle jag kastrera och försöka reda ut vad som är boven här, men hon fyller 9 i vår och det syns att hon är gammal nu.

Så beslutet blev att hon får avsluta med svansen på topp. Pigg och fräsch, blank i pälsen, trimmad i kroppen och förhållandevis glad.
Ikväll blir det kramkalas och imorgon ska hon få äta gott och gå en lång promenad innan jag ska ta henne till den sista destinationen. Tack och lov följer Fina med, för trots att jag är rätt hårdhudad och osentimental känns det trist att titta på min fina hund och veta hur det kommer sluta.

Livet är föränderligt, och tar oväntade vändningar. Ibland är det tyngre än andra gånger.

Av Lotta - 11 januari 2013 08:51

Ordspråket för dagen: 


"Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter"

Arne Anka


Ja, mer behövs inte sägas va? Det är ett skönt ordspråk, som faktiskt säger en hel massa! Ibland kan det faktiskt vara bra att säga vad man har för tungan, utan att tänka allt för mycket på vad som är rätt eller fel. 




Idag ska jag baka med barnen, vi har MASSOR av pepparkaksdeg hemma, så det blir pepparkakor. Mina kids ska till Fjugesta i eftermiddag och meningen är att de ska få ta med sig lite gott till dem. Den här helgen ska de få åka och bada med, det gläder två pojkar som ÄLSKAR att bada!

Själv ska jag ta det lugnt igen, börja med lite mat hos Fina och sen en sväng ut på dansgolvet på Ritz. Haddaway spelar live, och jag är lite sugen på att gå dit för att lyssna på nostalgi:-). Jag lyssnade ju på den musiken för en sisådär hundra år sen eller så!


Önskar er en bra dag och underbar helg, det ska jag ha!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards