Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Lotta - 6 januari 2013 10:55












Morgonmys i soffan, de njöt av ordningen de med!

 



Eldade skräp och gamla sängen......

   



Hästarna tog det hela med ro, trots att jag eldade precis bredvid deras hage!

 

Av Lotta - 6 januari 2013 07:37

Nu är det ett tag sen jag bloggade, passade på att ta lite ledigt över jul och nyår så då hamnade bloggen i vila med. Mina kids åkte till farföräldrarna i nästan två veckor, och jag har spenderat MASSOR av tid med Fina och i butiken.


HUr som helst, jag har varit lite aktiv hemma med, ni som läser kommer ihåg hur det såg ut i mitt sovrum kanske? Nu gör det inte det längre.


Garderoben är helt klar nu, kläderna är på plats och lampan lyser fint. Härinne har jag också mina böcker., de få jag får plats med. Och så lite annat som inte har nån egen plats då.




Ursäkta för den suddiga bilden, men man ser ju illafall vad det ska vara. Fågelburen står på samma ställe, ska byta sand i den och hänga in lite nya grenar bara så är det klart där med. Jacko fick en matta att bajsa på, han sitter ofta med stjärten utanför.....   





Mitt sovutrymme, den stora sängen är utslängd och ska eldas idag, den här fick jag av Mia   

Överkastet har min mormor gjort en gång på tiden och det håller stilen än tycker jag.     




Samma ställe sett från annat håll bara. Stolen som står där är en udda en som jag glömt var den kommer ifrån, men den blev bra sådär tycker jag.

 



Så här mysigt ser det ut när det är mörkt ute och nersläckt inne 

 





Min fina lampa, upphängningen lämnar en del övrigt att önska men jag fixade det själv, med kablar och annat skit!



Och så möblerade jag om soffan lite, det blev bättre med tvn när den står rakt ut så här. Lite trångt blir det, men det tar också udden av springande rätt in av både djur och kids. Soffan är uppskattad av alla       






Tvhörnet, sett från sängen, jag är nöjd med hur det blev faktiskt. Det var skönt att kunna använda soffan och inte behöva trängas med miljoner saker som låg där......

 






Lite översikt över hela rummet, rätt bra blev det va?

 




Min Fina och min Ruby. Tyvärr mår Ruby inte bra, så jag måste ta med mig henne till veterinären nu snart. Jäkligt trist, men hon har haft det bra nu ett halvår så vi får vara nöjda med det.





Och så lite bilder över hur det kan se ut på min väg......      







Barnen och jag var i Västerås och tittade på akvariet där, på vägen hem från Knivsta. Det är stooooort, och väldigt fint.

 





Just det, har börjat plantera om lite växter med, de är så tacksamma att älska då de visar på en gång hur bra de mår av lite kärlek och utandningsluft!

 





Måste ju visa ormen med, han gjorde sig till i ledigheten   

  

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards