Alla inlägg under november 2012

Av Lotta - 17 november 2012 19:51

Jag gillar att måla naglarna, mycket färg och mönster får det gärna vara.
Tyvärr är jag inbiten (haha!!) nagelbitare så det är inte så ofta jag kan måla dem.

Nu har jag tydligen tappat bort bitandet, naglarna är hyfsat långa iallafall :-)
Så jag fixade dem i går kväll, fuskade med klisterdekoration då jag inte orkar pillra med småpensel.... Det ska jag väl prova någon gång, men det här fungerar bra som vardagsfärg.

Av Lotta - 14 november 2012 21:37

Efter en dag inne i stan kom jag hem
med mina popcorn, lite trött och ganska sugen på en lugn eftermiddag.

Tjena. Så kan jag ju få ha det när jag blir pensionär..... Mötte Ipren på vägen- vad fan gör han där liksom?!
Jaja, han löper hemåt så det var väl bra. Kommer in på gården och möter nästa häst, Fille med??
Jahapp. Jaga häst då. Fille kom direkt, hans barn var ju där :-), snäll pålle det där. Ipren däremot drog iväg ut på fältet, bakom hagen. Hink och grimma ned mig och ut i det blöta. Inte kul nej, men in kom skrället.... Kidsen ville rida men vi fick prioritera staketfix och stallstäd. När de kommer hem igen ska hästarna igång igen. Ludvig kör och Daniel rider, det blir bra det.


Tösa fjös ska jag hänga på imorgon. Nu måste hon med igång, hon far ju som ett torrt skinn, kraken.... Idag var hon i och för sig lite extra hispig eftersom två kräk var på vift, men det är nog ändå bra att få komma upp på henne nu. Ska bli intressant helt klart!

Ipren är tömkörd lite, tänkte försöka få på kärran snart, han kan ju ha den på och vi promenerar med den han och jag. Han är väldigt cool med det mesta, så det borde gå fint.


Nu blev det bara hästar i bloggen och det får vara så.
Det blir annat imorgon :-)

Av Lotta - 13 november 2012 11:17

Just nu sitter jag på Smile och tittar på mina popcorn, som ska in till tandläkaren snart.
De ser fram emot det, de gillar att gå hit, och det gör mig glad! Min tandläkarskräck är så mycket mindre nu, tydligen har jag inte heller smittat av den på barnen:-) Det är bra det, det vore förfärligt om de behövde vara rädda för den som ska hjälpa dem sköta om sin mun!

Jag undrar ibland om jag gör rätt med mina barn, jag blir osäker på det alltsomoftast. Men en sån här dag känns det som om jag gör ett bra jobb, när två killar sitter lugnt och leker hos tandläkaren, utan någon som helst oro inför besöket.

När vi är klara här ska jag hem och packa ihop dexters saker, han ska flytta till Isabell inne i stan. Han trivs verkligen inte ute på landet och i storflock. Det blir bra att han flyttar dit, jag känner henne och vi kan få hälsa på ibland. Och han får det han behöver :-)

Nu ska jag titta på mina barn ett tag till, sen är det dags att gå in.
På återseende!

Av Lotta - 11 november 2012 16:48

I fredags vaknade jag med hundar och ungar i hela sängen, det var rätt mysigt :-) Vi tog långsam morgon, trots att det egentligen var lite bråttom med det mesta. Frukost på Da Zoo med kidsen, sen vidare mot dagis. Där fick jag veta att de var så glada för kläderna jag lämnat som extrakläder till dagis, och de undrade om de kunde ge av överflödet till några barn som har det lite trångt ekonomiskt. Såklart de får, jag ska plocka ihop lite mer så de kan dela ut till de som behöver. Det känns bra att ge av det jag har.


När kidsen kommit in på dagis for jag vidare mot stan, där min frukost med Stefan väntade. The, kaffe och smörgås med min fina granne, som skämmer bort mig till max. 

 






Arbetsförmedlingen sen då. Inget mer att säga än att jag ska söka ett jobb spm de anmodar, och att de undrar om jag inte bör gå till läkaren och få ett intyg på min arbetsförmåga. Lönebidrag är visst ett alternativ att fundera på för min del. Tack liksom.

Tur att jag kunde få en promenad med jyckarna och trevligt sällskap efter det.

 



Hämta mina popcorn och skjutsa dem till sin kontaktfamilj blev det sen, de skulle vara där hela helgen :-)



Hmm, massage på eftermiddagen var bättre, det var så skönt att få lite knåda på nacke och axlar, och sen kunde jag skutta därifrån och vidare mot det lilla homepartyt jag skulle på och där jag såklart (som vanligt) handlade alldeles för mycket, för alldeles för mycket pengar.... Men de små leksakerna kommer till nytta, en ska ges bort och resten ska Lotta leka med själv.

När man sitter och klämmer på en leksak för vuxna är det minsta man vill ha ett samtal från TRE grannar som berättar att de har sett tre ponnisar gåendes på grannens halmfält. Det var vad jag fick. SKITHÄST, Tösa hade öppnat till sig och de två shettisarna i hagen, promenerat iväg till travtränargrannen och stod i en hage och åt hö...... TACK och lov för att de är lugna och snälla i allafall..... På med grimmorna, och ta sig hem, med Stefan (som tänkte sig en lugn kväll under filten i soffan) i bilen bakom mig. Jag slog hastighetsrekord på Runkeeper iallafall.....



Lördagen spenderade jag körandes i bil, med transporten bakom. Jag KAN backa ju, riktigt bra, bara inte här hemma, för det gick så klart åt helvete...... Men under dagen körde jag bra, det är lite skönt, och en boost för självkänslan, att fixa transporten så! Jag fick med mig en liten vän hem med, som ska bo här ett tag. Jacko är den sötaste lilla fågel jag träffat, både barnen och jag är totalkära i honom!

 

Väl hemma körde jag sönder hela min uppfart, det är lera överallt och jag kastade en staketstolpe i en buske. HATAR att backa på min gård...... Det behöver jag nog träna lite på tror jag....



Söndagen var lugn, vakna långsamt, äta frukost, promenad med doggarna och Stefan, sen bada lite. NICE! Hämtade kidsen efter lunchen, så nu är alla hemma igen, efter en underbart vilsam och skön helg!




Av Lotta - 8 november 2012 14:41


Så här såg det ut när jag vaknade i morse. Det är ganska skönt faktiskt, ser iallafall MYCKET trevligare ut än leran....


Hästen ser renare ut med:-)

   




Vintern får gärna komma och stanna, om det bara håller sig snöogt, jag avskyr leran nu faktiskt. Det klafsar var man än går, och det blir så skitigt. Usch.




Av Lotta - 7 november 2012 18:23

Jag gillar vackra bilder för övrigt, här ska ni få se lite av vad jag gillar!

Av Lotta - 7 november 2012 18:14

Jag läser nästan allt, i olika perioder av livet. Ibland har jag läst bara King, ibland bara dokumentärer.

Just nu läser jag inte mycket alls, men det jag läser drar jag in med hull och hår.

E L James böcker är det jag för tillfället insuper i själen, jag gillar verkligen hennes böcker.
Översättningen är riktigt usel, men om man bortser från det är det riktigt läsvärt. Förutsatt att man gillar lite hårdare tag, läs BDSM. Även om första boken inte beskrev något speciellt från den världen gav den mersmak och nu har jag bok nummer två hemma. Jag tänkte läsa den förra veckan, men lät den vänta till denna. Ikväll ska jag öppna den och börja läsa :-)

Good reading!

Av Lotta - 7 november 2012 11:44

Morgonen på Da Zoo är rätt intensiv, vaknar tidigt gör vi och mycket att göra är det.

Jag vaknar oftast med minst tre individer extra i sängen, två barn, nån katt och ofta två hundar med. Det blir trångt när vi ligger alla på samma fläck, sängen är 160 cm bred och vi ligger på 80...... Som sagt, trångt blir det.

Att sen rodda runt allt är en mäktig uppgift redan på lediga dagar, är det dagisdag blir det totalt kaos. Men det går, om man planerar lite.

Hundar ut, häst ut, hö ut, hundar in.
Frukost till nyvakna barn, kaffe till mamman.
Mat åt tre katter och två hundar, rensa kattlådan, diska.
Dagisdagar blir det lite mer, värma bilen, fram med kläder, stressa lite och iväg. Alltid sen dit, det är jag, men så får det vara, orkar inte stressa på mer än så.


Just nu sitter jag och äter frukost, the och smörgås. Det är så gott att äta lite på morgonen, solen lyser på en klarblå himmel, gott sällskap av finaste Stefan, en skön promenad. Livet har mycket kvar att ge helt klart, bara jag tar till vara på det.


Det har för övrigt blivit kallt nu, så barnen har fått fram sina overaller, varma vantar och tjocka stövlar. Jag ska väl hala fram min pippigula varseloverall med, den blir bra där ute i leran! Jag syns ordentligt då iallafall :-)


Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards