Alla inlägg den 6 november 2012

Av Lotta - 6 november 2012 08:15

 


Ja, bilden säger allt. Precis allt ser ut så här. Bilen var nytvättad här, bara dagen innan gick den igenom tvätten på macken och var så himla fin..... Ett halvt dygn så är den helt krackelerad..... Det känns lite sådär, jag har en så fin bil och så ser den ut så här. Tyvärr blir ju insidan också rätt kladdig, med barnskor, hundar och annat som ska in i den. När det blir kallt sen ska jag lämna in den för rekond igen, både inne i den och på utsidan. Då får den stå och torka inomhus med, det är bra.




INGET är förskonat från leran, kolla på Casper bara. Han kan rulla sig han, ordentligt..... Om man bortser från leran är han dock riktigt fin nu, börjar runda på sig en del på överlinjen, fri tillgång är tydligen melodin för honom :-)




Sen har jag ju den lilla fina ponnyn som kom i helgen med, Zmulan. Hon är så söt så söt! Meningen var att hon och Fille skulle gå ihop, och att Ipren skulle in i deras hage när han är kastrerad. Det tyckte dock inte de stora som nu har adopterat henne, de står brevid när hon äter, pussar på henne och är allmänt omhändertagande mot henne, de behandlar henne nästan som ett föl!

Så Fille åker in till Ipren igen, tills jag får ut en veterinär som kan knipsa kulorna. Sen öppnar jag hela hagen och låter dem ha allt att gå på.

Så här ser Zmulan ut iallafall, never mind stolparna hon står vid, de hittade dem nånstans och tyckte det var gott att gnaga på så de får vara där tills de är klara med dem.

Här ser man vad jag har att jobba med varje dag på marken med - LERA upp över öronen. Tur att det här bara är insläppet och att hela hagarna inte ser ut så här......

 




Tösa Fjös ville vara med på bild med, men hon för sig inte så värst bra framför kameran:

 






Just det, det har hittat hit en katt till, Smulan, den lilla söta honkatten (den första här hemma) som ska bo här tills vi vet om de som är tillfrågade kan ta hand om henne. Hon är så söt så det är inte klokt, så vill hon stanna får hon gärna det, får se hur det blir. Tills vidare är hon här iallafall, satte sig i respekt hos alla de andra första dagen och börjar nu längta ut, på bilden jagar hon fåglar genom fönstret!

 







På tal om lera:

 


Det droppade lera om hennes nos en dag när hon kom in, hon måste ha stoppat hela huvudet i en PÖL av dy......



Ja, det är så här att bo på landet, och jag trivs bra med det!




Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards