Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Lotta - 12 februari 2013 13:52














Jag tog lite paus, från det mesta faktiskt, men främst från bloggen, det kändes som mycket att skriva varje dag. Så hädanefter blir det när jag orkar.


Iallafall, lite vinterkänsla från landet kommer här, det är inte så fasligt kallt, och det är bedövande vackert när solen bryter fram.






Först ut då, Daniel fick åka med Finas dotter en dag, fyrhjulingar är ett av de häftigaste fordonen han vet! Så när hon frågade om han ville med, blev han så glad, så glad! Han sken som en sol, bokstavligen :-)


 





Idag åkte vi till vårdcentralen med Ludvig, som tydligen fått vintereksem på sina händer. Efter det besöket for vi till banan där de åker skridskor med dagis varje vecka. Eftersom skridskorna alltid ligger i bilen hade vi planerat att stanna, så de kan få visa att de kan åka. Daniel gillar detta, MYCKET! Ludvig är mer tveksam, han åker en stund och sen vill han av banan, och in i vanliga kläder.

                



Inomhus är det som vanligt, förutom det nya tillskottet till familjen. Jag har skaffat ett akvarium, ett litet där det ska bo en crowntail

Det är helt nystartat här, det är fullt med bubblor som jag hoppas försvinner snart. Ett par växter och sen min vackra fisk, det blir bra det!

 





En bild på en sån fisk med då :-), visst är han vacker?

   





För övrigt händer det inte så jättemycket, än iallafall. Jag pratade med arbetsförmedlingen idag, och om allt ser ut som det ska, kan jag börja min praktik på måndag! Jag håller alla tummar jag har för att det går bra nu, jag är såå sugen på att göra nåt mer än bara gå hemma! 

Dessutom hade min förmedlare påbörjat en rehabutredning på mig, där jag ska få träffa deras egen spykolog, hon ska göra en bedömning av min arbetsförmåga och sedan bedöma behovet av anpassning av en evetuell arbetsplats. Om jag nu skulle komma ifråga för en anställning nånstans. Kul, tror jag. Lite underligt känns det allt, jag brukar oftast vara på andra sidan om de här bedömningarna, med anpassningar av arbetsplaser och hem. Hmm, det är bara att vänja sig då, jag får se det som en möjlighet att upptäcka nåt nytt, eller hur :-)



Nu ska jag diska efter maten, det behövs. Sen en film och efter det är det våfflor i Ervalla för vår del :-) Nice tisdag!


Ha det gott alla!








Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards