Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Lotta - 5 februari 2013 16:52

Dagen innehåller inte mycket spännande, men jag har iallafall hunnit bygga upp lite innehåll på min hemsida. Den ska så småningom visa lite mer av mitt liv och leverne. Är det tänkt iallafall.


Men lite bilder från dagen här då, det är VINTER igen, våren som kom och nosade på oss vände och sprang åt andra hållet.....


Fågelträdet dignar av all snö! Men hästarna verkar ta det hela med ro, de går mest och skrapar snö och slicka på marken....

 



Huset är inbäddat med, ganska fint egentligen :-)

 




Mobilen i trädet är lite kall.....



Inne är det skönt, Alioth sitter på soffryggen och spanar ut. Han är väldigt hårig nu, men han är hund iallafall :-)

 




Judas kom in och visade upp sig en stund. Sen stack han ut igen, men han kommer ikväll igen. Han sover inne för det mesta.

På det här kortet ser man att herrn tappat en del i vikt, han var rund som en boll när han kom till mig. Nu börjar han vara rätt smidig och har till och med börjat klättra i träden, gammelkatten :-)




Idag är Smulan inne med, hon håller sig ute för det mesta annars. Kommer in och jagar mössen nån gång varannan natt  eller så.

 





På torsdag ska jag förbereda en present till en person som är mig kär. Det ska bli lite kul att göra det, det är rätt mycket förberedelse för den och en del hyschpysch med så personen i fråga inte misstänker VAD jag gör :-) Sånt tycker jag är kul!


Just det, jag fick ett samtal från Markör idag med, de vill göra en intervju med mig, där jag ska få berätta om hur jag upplever mina kontakter med skattemyndigheten, och samarbetet mellan denna instans och övriga instanser i samhället. För det skulle jag få 400 i presentkort :-) Gött!


Och så kom grannen in med mina hönät med, vi ska ta en kaffe ihop nån dag. Mycket trevligt med besök så där mitt på dagen!

Av Lotta - 5 februari 2013 13:12

Idag är vi hemma hela familjen, eller nja, nästan hela.
Hur som helst, jag passar på att städa lite, på ställen som blivit lite eftersatta, som tex förrådet under trappen. Öste in en massa saker där och nu hittar jag ingenting......


Städade fågelburen, tömde alla papperskorgar och tog en promenad till soptunnan och brevlådan med. På den promenaden fick jag lite sällskap :-) Judas och Alioth följde med mig hela vägen :-)

Det är lite mysigt med så sociala djur!





Glömde dagens tanke med, den kommer här med:

“Om du har mycket, ge av din rikedom, om du har lite, ge av ditt hjärta.“

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards