Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Lotta - 1 februari 2013 08:20

OM DU TYCKER GRÄSET ÄR GRÖNARE HOS GRANNEN, BEROR DET PÅ ATT DU GLÖMT VATTNA TILLRÄCKLIGT HOS DIG SJÄLV

 

 


Det där är viktigt, tycker jag, att ta hand om det man har. Att sköta om sin omgiving, och det gäller inte bara den fysiska omgivningen. Det gäller i allra högsta grad dina nära och kära. Om man inte är rädd om dem kan det hända att man blir väldigt ensam till slut. 

Vad gör man då, för att ta hand om dem? Man talar om för dem vad de betyder, ger dem av sin tid, lyssnar och bryr sig om dem. Ger dem av sig själv helt enkelt.



Nog om det, jag ska försöka ta mig i kragen och komma igång här nu. Kidsen ska få åka till sin kontaktfamilj och vara över helgen. Och jag ska få vila :-) Det blir lite hemmahäng med Fina, lite god mat, massa mys och kramar. Jag hoppas kidsen håller sig friska bara, de har haft ett par dagar av hosta, och igår låg de med feber...... De vaknade iallafall feberfria, så jag hörde med familjen och de sade okej så vi provar att åka får vi se. 


Sen ska jag hämta mitt vattenkar i helgen, det blev ju blankis på vägen så jag har inte velat köra kärran på den. Men nu har det frusit på igen, så förhoppningsvis strävar vägen till sig så jag kan åka.


Ha det gott alla!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards