Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Katastrofal dag.... Eller perfekt dag!

Av Lotta - 28 november 2012 21:22

Dagen började med sovmorgon, halv sju var jag fortfarande ensam i sängen. Nåja, nästan. Hundarna tog ju sin plats men jag hade inga barn där iallafall.

Mina popcorn kom nästan direkt när jag vaknat, så vi låg en stund och bara mös. Sen var det upp och igång: hundar ut, hundar in, frukost till oss, mat till hundar. Sen började kidsen slåss. Tur att de skulle till dagis....

Väl på dagis var Daniel väldigt ledsen, han vill inte säga hejdå alls och grät när jag gick. Vilket fick mig att gråta hela vägen hem....

Hemma var det dags att fixa plats till höbalen som skulle ut i hagen idag. Kollade till Ipren som såg lite hängig ut och visst hade han feber.... Och en fotboll i skapet hade han visst med!!!!!!
Veterinären ville att jag skulle komma med honom så min förmiddag i lugn och ro byttes mot transport av sjuk pålle....
Nu var det en helt naturlig svullnad, som blev lite extra stor av att sårvätska som ska dräneras ut blivit instängd. Han hade läkt för bra och stängt såret för tidigt. Så det blev rengöring, öppnande av sår, Metacam en vecka och kontakt med veterinär under fredag.
Sen hem.

Backade in kärran med häst i och ni som vet hur det ser ut vet hur jävligt det är nu när allt är i flytande form med.... Det gick KANONERS!!!!

Hämtade popcornen, handlade och sågen igen. Fixade plats på ett jättestort brunnslock till höbalen, där det dessutom är hyfsat torrt än så länge. Sen kom min underbara höbonde med 6 balar hösilage :-)

Barnen åkte traktor, hästarna fick 250 kg silage att tugga på, jag fick mindre pengar i plånboken och ett löfte om hjälp vid ett eventuellt husköp :-)
Han skulle hålla ögonen öppna efter en utfodringsbalja, en sån där man lägger i hela balen i, den hamnar en bit upp från marken och hästarna får sticka in skallen för att äta ur. En sån man har till kor typ.
Vi pratade om lera, dumma EUregler kring djurhållning, och drack kaffe, och om husköp. Jag vill ju köpa loss det här stället, men han tyckte att jag borde se mig om efter något bättre. Sjöbotten fungerar sällan bra för varken odling eller rena hagar.... Han lovade att följa med och kolla om jag hittar nåt att titta på någon gång.

Och han har också sett till att jag har hö för resten av säsongen. Som sagt. Världens bästa höleverantör!!!

Sen ringde juristen. Också bra! Dödsbot kommer bekosta lagrandet av allt som är kvar i huset på norr, plus all städning och annat inför försäljning. Jag får välja vilken firma jag än vill och känner förtroende för, som sedan ska ordna allt från städ och sanering, till att köra allt som ska magasineras dit det ska. Väldigt nice!

Fick barnens haloweenspindlar som prydnad med, de passade fint bland mina örhängen!

Nu ligger mina fina barn, och hundarna, i sängen. Vi har haft myskväll efter ett smärre mammautbrott, och bara kramats. Eldat i kaminen och lyssnat på spraket
från den. Och sen somnade alla utom jag. Så jag bloggar, äter äpple och spelar Wordfeud.


Så det som började som en katastrofal dag blev en perfekt dag!

 
 
Ingen bild

Inger A

28 november 2012 21:31

Full av beundran blir man :)

Lotta

29 november 2012 02:45

Tack :-)

 
Ingen bild

Mia

28 november 2012 22:17

Du har fullt upp och du är sååå duktig:)) Måste säga att norr kommer inte att vara sig likt utan dig och jag saknar våra kaffestunder väldigt mycket :)) Pözz darling

Lotta

29 november 2012 02:46

Mia, jag saknar dig väldigt mycket med!
Kram och pözz!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - Söndag 14 jan 17:32

Aktiebok har jag lärt mig vad det är, och nu har jag en sån med. Det är trots allt roligt att lära sig nya saker, framförallt om sig själv. Vad jag egentligen klarar av och kan.    Nästa vecka ska jag kolla på lokaler, och förhoppningsvis få tag ...

Av Lotta - Måndag 1 jan 12:12


2024, det firade vi i I Ljungsbro, med vänner.   Hundarna klarade av det hela med bravur, de fick sitta i famnen på oss så det kändes tryggt och mysigt. Lite darr på rösten blev det hos Morran men hon släppte på ett par minuter så det var riktigt...

Av Lotta - 25 december 2023 12:24


  Så här ser man ut en sen kväll   I hissen, när hundarna ska ut på sista rundan.    Vi ska på utställning 11 januari, det ska bli kul, och jag är nervös! Men jag ska intensivträna uppställning, och trimma dem så vi inte behöver skämmas fö...

Av Lotta - 26 november 2023 20:57

Jovars. Började träna, kändes fint, men så klart lite svag var jag ju. Det är skönt att röra på sig, och framförallt promenaderna är grymt sköna. Jag började träna på Crossfit med, men efter en omgång där mitt huvud gjorde så ont att jag trodde ja...

Av Lotta - 24 oktober 2023 12:03

Mitt liv innehåller en massa kul och en massa som inte är lika kul.   Juat i skrivande stund är det lite tufft, året har innehållit både dåliga tider för verksamheten jag jobbar i, cancerbesked med extremt oviss utgång, behandling av nämnda cance...

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards