Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Längesen nu!

Av Lotta - 16 oktober 2012 07:53

Jag har tagit ett par rätt jobbiga beslut, och det gav effekt direkt. 


Till att börja med tog jag beslutet att bryta ett förhållande, eller sätta det på paus. snarare, som tyvärr gått i stå. Jag behöver tiden för mig själv och det jag behöver göra.  Det förhållandet var bra för mig, men är det inte längre. Mannen det handlar om är dock en viktig del i mitt liv, och jag har svårt att inse att det jag valt att göra kan göra att vi glider isär helt. Men det får vara så, jag MÅSTE se till vad som är allra bäst för mig.



Jag har också beslutat mig för att påbörja KPT, och nu är jag livrädd, förhoppningsfull och åter - LIVRÄDD, för vad det ska ge. Så klart är det positivt och jag kommer säkerligen må så mycket bättre, men det kommer ju riva upp rätt mycket känslor. Och känslor som påverkar mitt mående rätt mycket.

Men jag ger mig på det, det är värt allt att få må bättre på insidan.

Jag känner mig redan stabilare, men det kanske kan bero på att jag för första gången i mitt liv verkligen står upp för mig själv och mina alldeles egna behov? Hur som helst mår jag rätt okej idag, med en styrka jag sällan känner av själv, men som andra talar om för mig att jag har. Men idag känns den!



En granne till mig och jag har pratat rätt mycket på sistone med, han har så mycket klokt att säga om livet. Han kände Fredrik han med, och har väldigt mycket intressanta tankar kring min sambo, dessutom är han ambulanspersonal i botten och det betyder att han varit med om en hel del kring just det jag upplevt från mitt håll. När han berättar om saker han sett och upplevt får jag perspektiv, och dessutom en bild av hur det kan ha varit, på ett helt annat sätt än tidigare. det känns skönt på något sätt, han är BRUTALT ärlig, och ibland säger han saker som gör ont, men det ger tröst med. 



Här hemma händer INTET för tillfället, det har varit mycket med mycket..... 

En av katterna är i Örebro, hos sonen, då han skadade sig förra veckan och dessutom visar tecken på att inte alls må bra. Vi väntar på sköldkörtelprovets svar, och är det inte det som spökar får vi se var vi landar i det här.... Jag har ju lyckats glömma bort vilket bolag herrn är försäkrad i med så det kostar en del nu. Men det får göra det, det går ju att skadeanmäla senare om jag kommer på var jag har försäkringen. Om inte så får det vara så, han ska utredas iallafall och så får vi se var det här kommer hamna. 


Det regnar ta mig sjutton hela tiden med, så ute är det snart omöjligt att ta sig fram utan simdräkt och dykartuber på!! Hästarna börjar få simfötter..... 

Nu i veckan ska iallafall selen fram, Ipre´n ska få prova på att ha den på. Sen ska Fjollan få sadel på, och bli lite jobbad för hand innan jag i helgen ska hänga lite över henne. Den hästen kan hitta på vad som helst så det kan bli skoj!

Ska rida lite på Casper i helgen med, jag är ridsugen och kidsen är inte hemma, så jag tänkte passa på lite. Om jag får tag på hästkärra med så ska Fjollan och Fille få åka på träning på lördag, i Kvinnersta. Hon behöver lite mer sånt, och Fille får med sig sin lilla medryttare, de är så söta ihop när de tränar!


Helgen efter ska jag på RAW comedy club med, på Hilton i Stockholm. Mina barn ska vara hos farföräldrarna och jag ska vara ledig igen, det är så behövligt just nu. Jag tänkte passa på att gå på spa med, och hälsa på min bokgrupp i Uppsala när jag ändå är där. Måste försöka få igång hjärnan med och hitta en present till svärmor som fyller på lördagen.



Ja, det var lite om allt. Jag återkommer snart igen, bloggandet är som att ge mig själv lite terapi faktiskt.

Nu ska jag packa ihop mig själv, ungar och hund. Ner till stan för ögonkontroll på Ludvig och sen hyra kärra så jag får hem lite mer möbler och alla mina växter. 

 
 
Ingen bild

siv

16 oktober 2012 08:25

så roligt läsa Lotta ...du behöver allt det där och kanske skönt med en paus i förhållandet tills du landat i dig själv :) må så gött kramar siv ..vi ses på måndag 18,30 siv

 
Ingen bild

Mia

16 oktober 2012 08:31

Önskar dig en toppen finaste du :))

Lotta

16 oktober 2012 08:35

Tack kära granne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - Söndag 14 jan 17:32

Aktiebok har jag lärt mig vad det är, och nu har jag en sån med. Det är trots allt roligt att lära sig nya saker, framförallt om sig själv. Vad jag egentligen klarar av och kan.    Nästa vecka ska jag kolla på lokaler, och förhoppningsvis få tag ...

Av Lotta - Måndag 1 jan 12:12


2024, det firade vi i I Ljungsbro, med vänner.   Hundarna klarade av det hela med bravur, de fick sitta i famnen på oss så det kändes tryggt och mysigt. Lite darr på rösten blev det hos Morran men hon släppte på ett par minuter så det var riktigt...

Av Lotta - 25 december 2023 12:24


  Så här ser man ut en sen kväll   I hissen, när hundarna ska ut på sista rundan.    Vi ska på utställning 11 januari, det ska bli kul, och jag är nervös! Men jag ska intensivträna uppställning, och trimma dem så vi inte behöver skämmas fö...

Av Lotta - 26 november 2023 20:57

Jovars. Började träna, kändes fint, men så klart lite svag var jag ju. Det är skönt att röra på sig, och framförallt promenaderna är grymt sköna. Jag började träna på Crossfit med, men efter en omgång där mitt huvud gjorde så ont att jag trodde ja...

Av Lotta - 24 oktober 2023 12:03

Mitt liv innehåller en massa kul och en massa som inte är lika kul.   Juat i skrivande stund är det lite tufft, året har innehållit både dåliga tider för verksamheten jag jobbar i, cancerbesked med extremt oviss utgång, behandling av nämnda cance...

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards