Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Lotta - 21 maj 2013 22:53

Massor av dem, vi drabbades av trädfeber tror jag! Rönn och ek står på ängen nu, nyplanterade och fina. De kräver en viss tillsyn, massor av vatten och en hel del pyssel. Men fint blir det! Snart kommer 50 björkar som ska ner med, och ett gäng alar. Hasselbuske tror jag med, och så önskar jag mig en mimosa med, och några buskar till....


Hmm, mn drabbas lätt av febern, det finns så mycket kul att göra på en gård. Inne i huset med för övrigt, det ser ut som ett bombnedslag. Tvättsugan börjar bli som den ska, övervåningen är klar snart med. Sen är det bara resten kvar :-)

Men jag vtar lite i taget så blir dte nog bra, så småningom. Huvudsaken är att vi ser att det blir bättre, det behövber inte gå fort.


Imorgon ska D få åka till skolan han börjar till hösten, det är öppet hus där på förmiddagen. Sen ska han och jag jobba lite, köpa bullar, och när vi hämtat L på dagis är det dags att gå på bullkalas på dagis - det ser vi alla fram emot!



Nu ska jag sova lite, det är tufft att vara gräsänka!


Kram och godnatt!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards