Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Lotta - 20 maj 2013 22:42

Rubriken är kanske lite knäpp, men det kommer en förklaring.


Börjar med att säga att det mesta har löst sig på djurfronten, alla hästar utom en hittade nya hem där de ska bo, först över sommaren, sedan kanske på längre tid. Vi börjar så, det är stort nog att lån ut dem.

min flytt är snart klar, alla saker är på plats, nästan iallafall, lite kvar som ska lastas på kärran och kastas av på Lycke Gård. Lycke Gård är min nya adress, där jag bor med mina fina barn, ihop med fina, mannen som jag uppskattar mycket, mycket!


Jag har funderat en hel del på vad kärlek egentligen är, och hur den uttrycks? För mig har det alltid varit viktigt att HÖRA den, vilket höll på att köra ett förhållande i botten en gång. Att höra orden "jag älskar dig" var det som sade mest för mig, inte så mycket annat kunde slå dem.

Ju mer jag funderar på det, och ju längre jag lever med Fina, desto mer inser jag hur viktigt det ordlösa blir. Att det är HANDLINGARNA som visar hur en  människa känner inför en annan.

Ett exempel på det är mitt sätt att hänga tvätt, jag har ett visst sätt att hänga upp den blöta tvätten när den ska torkas. Fina har ett helt annat sätt, som jag inte tycker är lika bra. Nu förstår jag att all tvätt torkar, oavsett om jag hänger den åt en a eller andra hållet, men jag gillar mitt sätt att hänga tvätt. Så är det.

Sen är jag inte så petig med det som det låter, är det nån annan som hänger min tvätt så blir det som det blir, och det är inget jag egentligen bryr mig så mycket i. Hur som helst så kom jag hem en dag, Fina satt och solade när jag kom ut. Han pekade på tvätten och jag såg först inte vad det var jag skulle se. Han visade mig tydligare och då såg jag - han hade hängt den precis som jag brukar hänga den. För mig är det så mycket värt, att han vet hur jag vill ha det, och gör å trots att han aldrig gjort så förut. 

Det är KÄRLEK det, och respekt.



Jag ska försöka ta lite fina kort nån dag, så ni får se de fina omgivningarna jag bor i. Just nu är det så vackert, det tar andan ur mig ibland!


Nog nu, jag ska sova nu och försöka få lite energi till imorgon, då jag först ska jobba, sedan ska jag hämta kidsen hos farmor och farfar.

Godnatt alla!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards