Alla inlägg den 16 december 2012

Av Lotta - 16 december 2012 22:34

Nu har jag lampa därinne, en del kläder är på plats, och mattan ligger där den ska! Det blir mysigt, trångt kanske, men det är ju bara jag som ska springa där :-)

 



Idag har jag gjort lite nytta även om man knappt kan kalla det jobba, men jag var i butiken och hjälpte till med "kundunderhållning" och lite djurmatning. Jäklars vad jag trivs med att bara lulla runt, prata med söta kanincher och gulliga marsvin. Fåglarna visslar åt mig när jag kommer in med, så nice :-), det är så sällan det sker på riktigt, så man tar åt sig av det man får liksom! Några av dem vill pussas med, så gulligt med små fågelnäbbar som sticker ut genom gallret och vill få en liten puss <3



Jag gillar mitt liv just nu, det innehåller det jag vill ha och behöver: mina kids och djur, kärlek, trygghet, värme, ett mysigt boende, ekonomisk trygghet och fantastiska vänenr.  Nice life yes, det gillar jag! Mycket.


Hemma händer det saker, långsamt, men det händer. Har fått bort en massa skräp och alla kläder är på väg in på rätt ställe, ska bli skönt att se vad jag har i klädväg, och inte behöva leta i en IKEAkasse eller i högen som hänger på stången.



Kärleken då? Den är kär, och myyyyysig, så mysig. Jag känner mig så trygg och säker med honom, det är skönt, och något jag inte trodde att jag skulle få i vardagen. Någonsin. Han tar sin plats i livet, och har inga behov av att ta för stor plats eller för mycket av något, han är helt enkelt perfekt. Så är det.


Nu ska den här kvinnan lägga huvudet på kudden, lyssna på musikguiden och spela lite WF innan det är dags för att sluta de blå. Puss på er alla mina fina läsare! Hoppas ni får sova gott och vakna utvilade för att möta en ny vecka. Veckan innan jul.


Natti!!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards